Klachtenregeling
De centrale klachtenregeling van CKC Drenthe
Om eventuele klachten op een goede manier te behandelen, heeft CKC Drenthe (kinderopvang en onderwijs) een klachtenregeling opgesteld. Deze klachtenregeling ligt op het kindcentrum ter inzage en kan hieronder gedownload worden.
CKC Drenthe hecht aan een oplossingsgerichte manier van samenwerken
In de samenwerking binnen een kindcentrum, of tussen ouders en kindcentrum kan iets misgaan. Een oplossingsgerichte manier van samenwerken betekent dat als zo’n probleem zich voordoet, je dit allereerst bespreekt met de degenen die er direct bij zijn betrokken. Samen praat je over een oplossing.
Als zo’n gesprek niet mogelijk is of niet helpt, zijn er andere opties. Je kunt het probleem voorleggen aan de directeur van het kindcentrum. Als dat niet helpt, kun je het probleem voorleggen aan het college van bestuur van CKC Drenthe.
Je kunt eerst ook gaan praten met de contactpersoon van het kindcentrum. In de kindcentrumgids staat wie de contactpersoon van het kindcentrum is. Je kunt ook contact zoeken met een van de externe vertrouwenspersonen van CKC Drenthe. Zij kunnen je helpen en advies geven.
Externe vertrouwenspersonen CKC Drenthe beschikt over twee externe vertrouwenspersonen. De vertrouwenspersonen zijn:
|
Als het niet lukt het probleem samen op te lossen, kun je een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van CKC Drenthe. De klachtencommissie is bereikbaar via het emailadres: klachtencommissie@ckcdrenthe.nl.
Bovenstaande stappen zijn uitgebreid omschreven in deze klachtenregeling van CKC Drenthe. Hierin staat ook wat je kunt doen als je niet tevreden bent over de behandeling van je klacht en je je wilt wenden tot de externe klachtencommissies waarbij CKC Drenthe is aangesloten, zowel voor kinderopvang als voor onderwijs.